Koordynator ds. dostępności

Koordynatorami do spraw dostępności w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej są:

Magdalena Dydyszko
magdalena.dydyszko@uke.gov.pl
t: +48 668 470 945
t: +48 22 5349392

Tomasz Hupało
tomasz.hupalo@uke.gov.pl
+48 22 5349307

Koordynarzy są odpowiedzialni za wdrażanie w UKE standardów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skontaktować się z Magdaleną Dydyszko za pośrednictwem:

  • SMS;
  • MMS;
  • WhatsApp
  • aplikacji MS Teams (w tym przypadku prosimy o wcześniejszy kontakt w celu ustalenia terminu spotkania).

Magdalena Dydyszko posługuje się polskim językiem migowym.

Wyżej wymienione środki wspierające komunikowanie się są dostępne w godzinach pracy UKE.

 

 

Pliki do pobrania Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elektronicznej
Osoba odpowiedzialna: Magdalena Dydyszko
Osoba publikująca informację: Wojciech Gunia
Osoba modyfikująca informację: Wojciech Gunia
Data publikacji: 21.07.2020 08:35
Data ostatniej modyfikacji: 07.10.2021 13:03

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej będzie można składać do UKE od 9 września 2021 roku.

Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Klient w zakresie dostępności urzędu może:

  1. poinformować o braku dostępności,
  2. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
  3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

W pierwszym przypadku ma do tego prawo każdy klient urzędu. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.

Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług urzędu – ma prawo wystąpić do urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie  architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:

Urząd Komunikacji Elektronicznej

ul. Giełdowa 7/9

01-211 Warszawa

  • przynieść wniosek do kancelarii w godzinach od 8.15 do 16.15,
  • wysłany drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności lub na inny adres poczty elektronicznej UKE wskazany na stronie www.uke.gov.pl do kontaktu,
  • korzystając z formularza zgłoszeniowego PUE (pue.uke.gov.pl).

Wnioski rozpatrywane są przez Wydział Dostępności w Departamencie Polityki Konsumenckiej.

Tryb odwoławczy

Gdy UKE nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
  2. w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,

klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej

Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub ich elementów może:

  1. poinformować o braku dostępności,
  2. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
  3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:

Urząd Komunikacji Elektronicznej

ul. Giełdowa 7/9

01-211 Warszawa

  • przynieść wniosek do kancelarii w godzinach od 8.15 do 16.15,
  • wysłany drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności lub na inny adres poczty elektronicznej UKE wskazany na stronie www.uke.gov.pl do kontaktu,
  • korzystając z formularza zgłoszeniowego PUE (pue.uke.gov.pl).

Wnioski rozpatrywane są przez Wydział Dostępności w Departamencie Polityki Konsumenckiej.

Tryb odwoławczy

Gdy UKE nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
  2. w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,

klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do UKE.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Pliki do pobrania Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elektronicznej
Osoba odpowiedzialna: Magdalena Dydyszko
Osoba publikująca informację: Klaudia Kieliszczyk
Osoba modyfikująca informację: Wojciech Gunia
Data publikacji: 03.09.2021 21:10
Data ostatniej modyfikacji: 03.09.2021 21:11